Biuletyn Informacji Publicznej

Publiczne Przedszkole Integracyjne w Puławach

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Kadra Pedagogiczna
Data utworzenia
2024-01-26
Opis

Kadra nauczycielska:


mgr Joanna Jedziniak - nauczyciel dyplomowany
mgr Halina Radomska - nauczyciel dyplomowany
mgr Beata Kałdonek - nauczyciel dyplomowany
mgr Dorota Kijewska - nauczyciel dyplomowany
mgr Sylwia Sulej - nauczyciel mianowany
mgr Jadwiga Adasik - nauczyciel dyplomowany
mgr Jagoda Dylda- nauczyciel kontraktowy
 

Pedagodzy specjalni:
dr Maria Grądziel - nauczyciel dyplomowany
mgr Anetta Wójcik - nauczyciel dyplomowany
mgr Dagmara Mazonik- nauczyciel kontraktowy
 

Logopeda:
mgr Iza Rodak- Szymańska - nauczyciel dyplomowany
 
Psycholog:
 mgr Ewa Sołtys - nauczyciel dyplomowany
 
Nauczyciel religii:
mgr Agnieszka Przeździecka- nauczyciel dyplomowany
 
Terapeuta Integracji Sensorycznej
mgr Justyna Szczęśniak - nauczyciel dyplomowany
mgr Monika Lament - nauczyciel dyplomowany
 
 
 
 
 

 


 


Zakres zadań nauczycieli i innych pracowników, w tym zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć zorganizowanych przez przedszkole.


1. W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele z przygotowaniem pedagogicznym do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz pracownicy administracji i obsługi.
2. Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.
3. Nauczyciel przedszkola prowadzi pracę wychowawczo - dydaktyczno - opiekuńczą zgodnie z obowiązującą podstawą programową i dopuszczonymi przez Dyrektora programami, odpowiada za jakość i wyniki tej pracy, szanuje godność dziecka i respektuje jego prawa.

a) Zakres zadań nauczycieli:
 • Planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej zgodnie z obowiązującym programem, ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość.
• Wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności i zainteresowań.
• Prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celi poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji.
• Prowadzenie analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej (nauczyciele dzieci sześcio- lub pięcioletnich, których rodzice zdecydują o ich posłaniu do szkoły w wieku 6 lat).
• Stosowanie twórczych i nowatorskich metod nauczania i wychowania.
• Odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w przedszkolu i poza terenem w czasie wycieczek, spacerów itp.
• Współpraca ze specjalistami świadczącymi wykwalifikowaną pomoc psychologiczno - pedagogiczną, zdrowotną itp.
• Planowanie własnego rozwoju zawodowego poprzez systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego.
• Dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę pomieszczeń.
• Eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci.
• Współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju.
• Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej - zgonie z obowiązującymi przepisami.
• Realizacja zaleceń Dyrektora i osób kontrolujących.
• Inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno - sportowym.

b) Nauczyciel może korzystać w swej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony Dyrektora przedszkola oraz rady pedagogicznej, a także wyspecjalizowanych w tym zakresie placówek i instytucji oświatowych i naukowych.
c) Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze godzin nie może przekraczać 40 godzin w tygodniu.
d) Nauczycielom za przepracowane godziny ponadwymiarowe w zamian za wynagrodzenie można udzielić dni wolnych od pracy.
e) Praca nauczyciela podlega ocenie. Sposób i częstotliwość dokonywania oceny określają odrębne przepisy.
f) Nauczyciel przygotowuje dwa razy w roku sprawozdanie ewaluacyjne z pracy z uwzględnieniem realizacji treści opiekuńczo - wychowawczo - edukacyjnych oraz poziomu osiągnięć dzieci.
g) Nauczyciel w pełni i aktywnie uczestniczy w tworzeniu rocznego planu pracy oraz programu wychowawczego.
h) W przedszkolu w zależności od potrzeb zatrudnia się kadrę pedagogiczną specjalistyczną w celu współorganizowania kształcenia.

 

b) Zakres zadań psychologa:
Psycholog w przedszkolu otacza opieką wszystkie potrzebują ce tego dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci niepełnosprawnych.

W szczególności do zadań psychologa należy:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących dzieci, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron dziecka;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju wychowanka, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec wychowanków, rodziców i nauczycieli;
3) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci, rodziców i nauczycieli;
4) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym dziecka;
5) wspieranie wychowawców grup w działaniach wynikających z programu wychowawczego przedszkola, o którym mowa w odrębnych przepisach;
6) współuczestnictwo w tworzeniu indywidualnych programów terapeutycznych, prowadzenie zajęć terapeutycznych, kompensacyjno – wyrównawczych;
7) współpraca z rodzicami, prowadzenie doradztwa psychologicznego dla rodziców;
8) prowadzenie warsztatów psychologicznych dla nauczycieli;
9) udział w komisji diagnozująco – opiniującej oraz kwalifikacyjnej przyjmującej dzieci do grup integracyjnych;
10) prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

c) Zakres zadań pedagoga:
Pedagog specjalny realizuje godziny wspomagania dydaktyki dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w oddziale integracyjnym wydanym przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, zatwierdzone przez organ prowadzący w arkuszu organizacji na dany rok szkolny.


Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należy:
1) zapoznanie się z dokumentacją dziecka, w szczególności z orzeczeniem Poradni psychologiczno – pedagogicznej kwalifikującym dziecko do kształcenia specjalnego, oceną postępu w rozwoju dziecka;
2) wstępna obserwacja i diagnoza dziecka oraz konsultacje z zespołem specjalistów i nauczycielem danej grupy;
3) przygotowanie indywidualnego programu dla każdego dziecka, modyfikacja tego programu wraz z rozwojem i postępami dziecka udokumentowanymi w arkuszach obserwacji,
4) prowadzenie zajęć rewalidacji indywidualnej w celu wspomagania rozwoju;
5) wspomaganie i wspieranie rozwoju dziecka w szczególności poprzez korygowanie i kompensowanie zaburzeń rozwojowych;
6) wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu wiadomości i umiejętności przewidzianych programem nauczania;
7) podejmowanie prób eliminowania przyczyn i przejawów zaburzeń,
8) tworzenie właściwej atmosfery sprzyjającej akceptacji dzieci niepełnosprawnych przez kolegów;
9) uczestnictwo w pracach komisji diagnozująco-opiniującej i kwalifikacyjnej przyjmującej dzieci do grup integracyjnych;
10) współpraca z rodzicami i nauczycielami w celu kontynuacji ćwiczeń;
11) kierowanie dziecka na badania specjalistyczne uzupełniające diagnozę;
12) prowadzenie dokumentacji zgodnie z przepisami;

d) Zakres zadań logopedy:
Logopeda pracujący w przedszkolu zobowiązany jest do:
1) zapoznania się z dokumentacją dziecka w szczególności opinią specjalistyczną i medyczną, opinią o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, orzeczeniem poradni psychologiczno – pedagogicznej, kartą obserwacji prowadzoną przez nauczyciela;
2) diagnozowania zaburzeń mowy u wszystkich dzieci;
3) kwalifikowania dzieci do zajęć terapeutycznych;
4) ustalania programów terapeutycznych dostosowanych do możliwości psychofizycznych dziecka;
5) w ramach opieki specjalistycznej wspomagania rozwoju dziecka w szczególności poprzez korygowanie odchyleń od normy w zakresie rozwoju mowy i sprawności komunikacyjnych oraz prowadzenia działań profilaktycznych, które mają na celu zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy;
6) pomocy logopedycznej organizowanej w formie zajęć grupowych oraz indywidualnych;
7) prowadzenia doradztwa pedagogiczno – logopedycznego zatrudnionym w przedszkolu nauczycielom;
8) współpracy z zatrudnionymi w przedszkolu specjalistami, nauczycielami, uczestnictwa w posiedzeniach zespołu diagnostyczno – oceniającego i kwalifikacyjnego, przyjmującego dzieci do grup integracyjnych, radach pedagogicznych;
9) ścisłej współpracy z rodzicami w celu zminimalizowania zaburzeń rozwojowych w zakresie mowy u dzieci;
10) prowadzenia zajęć logopedycznych wg obowiązujących w placłpracy z rodzicami w celu zminimalizowania zaburzeń rozwojowych w zakresie mowy u dzieci;
10) prowadzenia zajęć logopedycznych wg obowiązujących w placówce planów i programów nauczania z dostosowaniem metod i form ich realizacji do rozpoznanych potrzeb;
11) kierowania dzieci na badania specjalistyczne uzupełniające diagnozę;
12) prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami;

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Wójcik Anetta
Dodano do BIP dnia: 2024-01-26 10:39:29