Biuletyn Informacji Publicznej

Publiczne Przedszkole Integracyjne w Puławach

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Pracownicy administracji i obsługi
Data utworzenia
2007-01-30
Opis
Pomoce nauczyciela:
Anna Antończyk
Aneta Sztelmach
Weronika Nadolna

Pracownicy obsługi:
Marzanna Ciotucha
Marzanna Sikora
Magdalena Mizak
Aneta Kupczyk

Pracownicy bloku żywieniowego:

Referent:
Dorota Szczukin

Kucharz:
Grażyna Bancerz

Pomoc kucharza:
Monika Panicz


Pracownik do robót ciężkich:
Tomasz Wiraszka

 


Zakres obowiązków pracowników administracyjno - obsługowych:
• W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy administracji i obsługi.
• Ich podstawowym zadaniem jest zapewnienie sprawnego działania przedszkola jako instytucji publicznej, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości.
• Pracownicy administracji i obsługi współpracują z nauczycielami w zakresie opieki i wychowania dzieci.
• Szczegółowy zakres obowiązków tych pracowników ustala Dyrektor przedszkola.
• Stosunek pracy pracowników administracji i obsługi regulują odrębne przepisy


a) Zakres zadań referenta:
Stanowisko referenta podlega bezpośrednio dyrektorowi przedszkola. Referent wykonuje prace związane z całością spraw administracyjno – gospodarczych w przedszkolu:
1) wdraża zasady dobrej praktyki higienicznej i systemu HACCP;
2) systematyczne zaopatruje placówkę w artykuły żywnościowe i inne artykuły potrzebne do właściwego funkcjonowania przedszkola w sprzęt, środki czystości, artykuły biurowe itp. zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
3) odpowiada za zgodność zakupu z fakturą, systematycznie księguje zakupiony towar zgodnie z przepisami o rachunkowości (księgi inwentarzowe, kartoteki materiałowe, ewidencja pozaksięgowa), rozlicza zakupy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) w dniach wyznaczonych przyjmuje odpłatności za żywienie dzieci i personelu oraz opłatę stałą ustaloną przez Radę Miasta, i wpłaca je na konto przedszkola;
5) po ustaleniu z dyrektorem przedszkola pobiera zaliczki z konta bankowego placówki na zaplanowane zakupy i systematycznie rozlicza się z nich na podstawie rachunków ewidencjonowanych w odpowiednich rejestrach oraz podpisanych przez dyrektora przedszkola;
6) w pogotowiu kasowym referent może posiadać nie więcej niż 2000 zł.,
7) w porozumieniu z kucharką opracowuje tygodniowe jadłospisy zgodnie z zaleceniami I. Ż. i Ż oraz SSEP, i przekazuje je do wiadomości rodziców i personelu przedszkola,
8) na bieżąco sporządza codziennie raporty żywieniowe i przedkłada je do zatwierdzenia dyrektorowi przedszkola;
9) odpowiada za magazyn i produkty w nim gromadzone, dba o ład i porządek w magazynie, nie dopuszcza do przeterminowania ewentualnie do zepsucia żywności, zabezpiecza magazyn przed kradzieżą, pożarem, zniszczeniem;
10) przestrzega stawki żywieniowej;
11) co miesiąc sporządza zestawienia magazynowe (artykułów spożywczych oraz innych zakupionych towarów do placówki);
12) planuje i organizuje zakupy artykułów spożywczych, codziennie wydaje z magazynu artykuły do sporządzania posiłków w kuchni, po uprzednim wpisaniu do zeszytu pobrania towaru przez kucharkę i do dziennika żywieniowego (potwierdzone podpisem kucharki),
13) prowadzi kartoteki magazynu żywnościowego, sporządza co miesiąc rozliczenia;
14) nadzoruje prawidłowe funkcjonowanie pracowników kuchni ( przechowywanie, przygotowanie i porcjowanie posiłków zgodne z normami i oszczędnym gospodarowaniem produktami, przestrzeganie zasad czystości );
15) bezpośrednio nadzoruje pracę personelu obsługi, kontroluje czystości wszystkich pomieszczeń;
16) zaopatruje pracowników w odzież roboczą zgodnie z obowiązującymi przepisami;
17) na bieżąco reguluje należności u dostawców;
18) uczestniczy w kasacjach i spisach z natury majątku przedszkola;
19) uczestniczy w ogólnych zebraniach rodziców, naradach roboczych i w razie potrzeby w posiedzeniach rady pedagogicznej;
20) troszczy się o mienie zakładu pracy;
21) wykonuje inne polecenia dyrektora związane z funkcjonowaniem placówki;
22) osoba zajmująca stanowisko referenta zobowiązana jest do przestrzegania tajemnicy służbowej.

b) Zakres obowiązków pomocy nauczycielki:
1) Spełnianie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków polecane przez nauczyciela danego oddziału oraz inne wynikające z rozkładu czynności dzieci w ciągu dnia:
a) pomaganie nauczycielowi oddziału w przygotowaniu pomocy i rekwizytów do zajęć, zabaw, ćwiczeń gimnastycznych;
b) pomoc w organizowaniu i przeprowadzaniu zajęć indywidualnych i grupowych (gry i zabawy, rytmika, itp.);
c) pomoc dzieciom w rozbieraniu i ubieraniu;
d) dopilnowanie dzieci podczas obiadu, w niektórych przypadkach pomoc przy karmieniu;
e) opieka w czasie spacerów, wycieczek;
f) pomoc przy myciu rąk, zębów i korzystania z toalety;
g) utrzymywanie czystości w przydzielonych pomieszczeniach;
h) udział w dekorowaniu sali;
i) udział w uroczystościach dla dzieci i zebraniach dla rodziców, pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających.
2) Przestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ:
a) odpowiednie zabezpieczenie przed dziećmi produktów chemicznych pobranych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie środkami czystości;
b) pomoc przy zakupie pomocy, sprzętów, zabawek, i innych artykułów niezbędnych do funkcjonowania przedszkola;
c) zgłaszanie zwierzchnikowi wszelkich zagrożeń i uszkodzeń sprzętu.
3) Gospodarka materiałowa:
a) kwitowanie pobranych przedmiotów i środków do utrzymania czystości;
b) umiejętnie posługiwanie się sprzętem mechanicznym i elektrycznym;
c) zabezpieczenie przed kradzieżą rzeczy i przedmiotów znajdujących się
w przedszkolu, pamiętanie o zamykaniu okien;
d) dbałość o powierzony sprzęt, rośliny, zwierzęta;
e) odpowiedzialność materialna za sprzęt znajdujący się w sali, odzież ochronną oraz sprzęty i rzeczy znajdujące się w pomieszczeniach przedszkola (szczególnie w pomieszczeniach przeznaczonych do korzystania podczas pracy).
4) Współdziałanie z nauczycielką w zagospodarowaniu sali zajęć, placu zabaw uwzględniając funkcjonalność, potrzeby i estetykę.
5) Nieudzielanie rodzicom informacji na temat dzieci.
6) Dbałość o estetyczny wygląd.
7) Wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8) Przestrzeganie przepisów BHP i kultury współżycia.
9) Uczestnictwo w naradach roboczych i w razie potrzeby w ogólnych zebraniach rodzicielskich.
10) Zgłaszanie każdorazowego wyjścia z placówki dyrektorowi przedszkola.
11) Wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora przedszkola wynikających z organizacji pracy w przedszkolu.


c) Zakres obowiązków woźnej oddziałowej:
1) Sprzątanie - codzienne:
a) zamiatanie, odkurzanie sali, ścieranie kurzu ze sprzętów, zabawek, pomocy dydaktycznych, parapetów, półek na prace indywidualne dzieci;
b) mycie umywalek, sedesów, brodzika, glazury z użyciem środków dezynfekujących;
c) sprzątanie pomocy oraz sali po zajęciach programowych;
d) zmywanie, pastowanie, froterowanie parkietu w miarę potrzeb częściowo;
e) zmiana fartuchów ochronnych;
2) Sprzątanie raz w miesiącu:
a) zmiana pościeli;
b) zmiana ręczników;
c) mycie drzwi, lamp oświetleniowych.
3) Sprzątanie raz na kwartał:
a) generalne porządki – mycie okien, pastowanie podłóg, mycie zabawek.
4) Organizacja posiłków:
a) przynoszenie naczyń do sali nie wcześniej niż pół godziny przed posiłkiem (przykrywanie ściereczką);
b) rozdawanie 3 razy dziennie właściwych porcji dzieciom wg ilości podanej przez kuchnię;
c) estetyczne podawanie posiłków;
d) przestrzeganie obowiązku wydawania ciepłych posiłków;
e) podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia;
f) pomoc przy karmieniu dzieciom potrzebującym;
g) używanie opaski na włosy lub innego nakrycia podczas podawania posiłków.
5) Opieka nad dziećmi:
a) pomoc dzieciom rozbieraniu i ubieraniu się przed ćwiczeniami gimnastycznymi i wyjściem na dwór;
b) opieka w czasie spacerów i wycieczek;
c) pomoc przy myciu rąk, korzystaniu z toalety;
d) udział w przygotowaniu pomocy do zajęć;
e) sprzątanie po „małych przygodach”;
f) pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających;
6) Przestrzeganie BHP:
a) odpowiednie zabezpieczanie przed dziećmi produktów chemicznych pobranych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie środkami czystości;
b) pomoc przy zakupie pomocy, sprzętów, zabawek i innych artykułów niezbędnych do funkcjonowania przedszkola;
c) zgłaszanie zwierzchnikom wszelkich zagrożeń i uszkodzeń sprzętu.
7) Gospodarka materiałowa:
a) kwitowanie pobranych przedmiotów i środków do utrzymania czystości;
b) umiejętne posługiwanie się sprzętem mechanicznym i elektrycznym;
c) zabezpieczenie przed kradzieżą rzeczy i przedmiotów znajdujących się w przedszkolu, pamiętanie o zamykaniu okien;
d) dbałość o powierzony sprzęt, rośliny, zwierzęta;
e) odpowiedzialność materialna za przydzielone naczynia stołowe, sprzęt do sprzątania, odzież ochronną oraz sprzęty i rzeczy znajdujące się w pomieszczeniach przedszkola (szczególnie w pomieszczeniach przeznaczonych do sprzątania).
8) Woźne oddziałowe zobowiązane są :
a) dyżurów w szatni (sprzątanie w tygodniu objętym dyżurem);
b) opieki nad salą gimnastyczną;
c) prac pielęgnacyjnych w ogrodzie przedszkolnym.

d) Zakres obowiązków kucharki przedszkola:
1) uczestnictwo w planowaniu posiłków dla dzieci i zgodne wykonywanie ich;
2) codzienne pobieranie produktów z magazynu do sporządzania posiłków według norm;
3) odpowiednie zabezpieczanie produktów przed obróbka;
4) przestrzeganie właściwego podziału pracy w kuchni i nadzoru nad jej wykonaniem;
5) przestrzeganie dyscypliny pracy, zasad technologii i estetyki oraz zasad higieniczno – sanitarnych i przepisów BHP i PPOŻ;
6) natychmiastowe zgłaszanie wszystkich usterek i nieprawidłowości stanowiących zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa;
7) dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad, podwieczorek);
8) wydawanie posiłków w wyznaczonych godzinach;
9) ponoszenie odpowiedzialności za ścisłe przestrzeganie receptury przygotowywanych posiłków;
10) racjonalne wykorzystanie pobieranych produktów, oszczędne gospodarowanie produktami;
11) właściwe porcjowanie posiłków zgodnie z przewidzianymi normami
i zgodne z podanym stanem dzieci i personelu do żywienia w danym dniu;
12) ponoszenie odpowiedzialności za zgodność kaloryczną przygotowanych potraw z ich zaplanowaną wartością;
13) przygotowywanie i przechowywanie próbek pokarmowych zgodnie z przepisami Stacji Sanepidu;
14) dbałość o stan powierzonego sprzętu i narzędzi;
15) przestrzeganie czystości sprzętu, narzędzi oraz w pomieszczeniach kuchennych;
16) odpowiedzialność materialna za powierzony majątek przedszkola, zabezpieczanie przed kradzieżą, zalaniem, pożarem;
17) przestrzeganie przepisów kodeksu pracy;
18) wykonywanie czynności zleconych przez dyrektora przedszkola wynikających z organizacji pracy w przedszkolu.

e) Zakres obowiązków pomocy kucharza:
Pomoc kucharza ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonywanie czynności:
1) obróbkę wstępną warzyw i owoców oraz wszelkich surowców do produkcji posiłków tj. mycie, obieranie, czyszczenie;
2) odpowiednie zabezpieczanie produktów przed obróbką i podczas obróbki;
3) oszczędne gospodarowanie wydanymi produktami;
4) rozdrabnianie warzyw, owoców i innych surowców z uwzględnieniem wymogów technologii i instrukcji wykorzystywanych maszyn gastronomicznych;
5) przygotowywanie potraw zgodnie z sugestiami szefa kuchni i referenta;
6) przestrzeganie dyscypliny pracy, zasad technologii i estetyki oraz zasad higieniczno – sanitarnych i przepisów bhp, ppoż.;
7) natychmiastowe zgłaszanie kucharce lub referentowi wszystkich usterek i nieprawidłowości stanowiących zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa;
8) dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad, podwieczorek);
9) pomoc przy porcjowaniu posiłków;
10) przestrzeganie receptury przygotowywanych posiłków;
11) dbałość o stan wykorzystywanego sprzętu;
12) przestrzeganie czystości sprzętu, narzędzi oraz porządku i czystości w pomieszczeniach kuchennych;
13) mycie naczyń i sprzętu kuchennego
14) doraźne zastępowanie kucharki w przypadku jej nieobecności;
15) wykonywanie innych poleceń dyrektora przedszkola i bezpośredniego przełożonego wynikających z organizacji pracy w przedszkolu.


f) Zakres obowiązków pracownika do robót ciężkich:
Do obowiązków pracownika do robót ciężkich należy:
1) sprawdzanie stanu użyteczności i bezpieczeństwa sprzętu znajdującego się na terenie przedszkola;
2) zgłaszanie dyrektorowi placówki o zaistniałych usterkach;
3) zwracanie uwagi na punkty świetlne we wszystkich pomieszczeniach, w razie potrzeby dokonywanie wymiany;
4) wykonywanie doraźnych prac naprawczych w ogrodzie, i w salach przedszkolnych, dokonywanie drobnych napraw sprzętu i zabawek;
5) dbanie o czystość przydzielonych pomieszczeń;
6) dbanie o otoczenie wokół budynku przedszkola i ogród przedszkolny podkopywanie, podlewanie, koszenie trawy, przecinanie krzewów itp.;
7) pracownik do robót ciężkich zobowiązany jest strzec mienia przedszkola;
8) przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp i ppoż.;
9) przestrzeganie przepisów kodeksu pracy;
10) wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora placówki wynikających z organizacji pracy przedszkola;
11) pomaganie referentowi w dokonywaniu zakupów.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Gałuszka Renata
Dodano do BIP dnia: 2013-09-16 13:00:57