Biuletyn Informacji Publicznej

Publiczne Przedszkole Integracyjne w Puławach

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Przedmiot działania i kompetencje
Data utworzenia
2012-06-01
Opis

Nasze przedszkole jest placówką do której dzieci przychodzą z przyjemnością i radością.
Nasze działania mają na celu dobro dziecka i prowadzenie właściwej integracji, która polega na wprowadzaniu dziecka niepełnosprawnego w świat dzieci zdrowych.
Staramy się uczyć dzieci szacunku do innych, tolerancji, cierpliwości, poprzez wspólne przeżywanie dzieciństwa z dziećmi niepełnosprawnymi.
Stwarzamy atmosferę zaufania, wzajemnego szacunku i akceptacji.
Działania nasze mają na celu integrację dzieci, rodziców, nauczycieli oraz środowiska lokalnego.
Praca dydaktyczno- wychowawcza jest zgodna z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego.
Nasze przedszkole posiada wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, która systematycznie uzupełnia swoje kwalifikacje oraz stopnie awansu zawodowego.
Nauczyciele troszczą się o prawidłowy rozwój dziecka poprzez tworzenie warunków sprzyjających jego rozwój. Wprowadzają dziecko w świat w którym trzeba radzić sobie z trudnościami i porażkami, ale należy również cieszyć się sukcesem.
Specjaliści rozpoznają potrzeby i możliwości dzieci niepełnosprawnych i opracowują dla nich indywidualne programy terapeutyczno- edukacyjne.
 W celu podnoszenia efektywności pracy z dziećmi wykorzystuje się wiele nowych metod. Sprzyja temu bardzo dobre wyposażenie gabinetów specjalistycznych, sali gimnastycznej.
Placówka realizuje także zajęcia dodatkowe zorganizowane z myślą o potrzebach dzieci niepełnosprawnych jak i zdrowych.


1. Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie. Celem wychowania przedszkolnego jest:
a) Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
b) Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.
c) Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.
d) Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
e) Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
f) Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
g) Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
h) Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
i) Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.
j) Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.


2. Cele te są realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola.
Aby osiągnąć cele wychowania przedszkolnego, należy wspomagać rozwój, wychowywać i kształcić dzieci w następujących obszarach:
a) Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
b) Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
c) Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
d) Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
e) Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
f) Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
g) Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
h) Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
i) Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
j) Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
k) Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
l) Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
m) Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
n) Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
o) Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne

p) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym

3. Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych, w szczególności:
a) Zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu
w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola.
b) Zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym.
c) Stosuje w swoich działaniach obowiązujące przepisy bhp i ppoż.
d) Współpracuje z rejonową poradnią psychologiczno - pedagogiczną


4. Przedszkole, w miarę możliwości, uwzględnia potrzeby dzieci na specjalnych dietach żywieniowych.

5. Przedszkole tworzy listę dzieci na specjalnych dietach żywieniowych i określa zasady organizacji wydawania posiłków:
Rodzice, zapisując dziecko do przedszkola, zamieszczają w „Karcie zgłoszenia dziecka do przedszkola”, informację o alergii żywieniowej dziecka, dostarczają do placówki zaświadczenie lekarskie o konieczności stosowania diety oraz sporządzają listę niebezpiecznych pokarmów dla jego zdrowia; podpisują ją i umieszczają aktualną datę;
w przypadku zmiany diety dziecka rodzice są zobowiązani do poinformowania o tym fakcie nauczyciela i złożenia na piśmie aktualnej listy zabronionych pokarmów, podpisania jej i umieszczenia aktualnej daty;
na podstawie zebranych „Kart zgłoszeń dzieci do przedszkola” oraz informacji zebranych od rodziców, nauczycielki tworzą listę dzieci ze specjalną dietą żywieniową z uwzględnieniem imienia i nazwiska dziecka, wykazu pokarmów zabronionych, numeru grupy, w której dane dziecko się znajduje;
z w/w listą zapoznaje się: nauczycieli, woźne, pracowników kuchni;
lista umieszczona jest w widocznym miejscu w kuchni oraz w salach poszczególnych grup.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Lenart Krzysztof
Dodano do BIP dnia: 2013-09-16 13:03:59