Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówODDZIAŁ I MALEŃSTWA
I. 8.00- 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNEPOZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.00 - 8.30 Organizowanie działań (indywidualnych lub małych zespołach ) sprzyjających rozwijaniu zdolności i uzdolnień dzieci oraz prowadzeniu pracy korekcyjno- kompensacyjnej z dziećmi ze specyficznymi potrzebami edukacyjnym.
8.30 - 9.00 Przygotowanie do śniadania i śniadanie
9.00 - 9.30 Sytuacje edukacyjne stymulujące rozwój aktywności umysłowy, poznawczy, społecznej i fizycznej, zabawy dydaktyczne, badawcze itp.
9.30 - 10.30 Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela
10.30 - 12.00 Pobyt dzieci na powietrzu: spacery, wycieczki, zabawy pozwalające na aktywne działania w środowisku naturalnym, zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego oraz różnorodnych przyborów, zabawy w ogrodzie, gry terenowe w zależności od pogody
12.00 - 12.30 Przygotowanie do obiadu, obiad
12.00 - 13.00 Przygotowanie do odpoczynku, - bajkoterapia, muzykoterapia
II. 13.00 - 15.00 WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI W TRZECIEJ CZĘŚCI DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
13.00 - 14.00 odpoczynek poobiedni dostosowany do potrzeb dziecka oraz doskonalenie czynności samoobsługowych
14.00 - 14.30 Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek
14.00 - 15.00 Sytuacje edukacyjne mające na celu rozwój indywidualnych cech dzieci, zabawy ruchowe, wspólne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela, kontakty z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb
ODDZIAŁ II TYGRYSKI
I.7.30 - 8.00 Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań
8.00 – 9.00 INTEGRACJA ZESPOŁU DZIECIĘCEGO, WPROWADZENIE NASTROJU DO ZABAWY I DZIŁAŃ EDUKACYJNYCH W CIĄGU CAŁEGO DNIA
Zabawy integracyjne, swobodne, kierowane, praca indywidualna, kontakty z rodzicami, zabawy ruchowe. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
II. 9.00 – 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNE POZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.00 – 8.30 Organizowanie działań ( indywidualnych bądź w małych zespołach) sprzyjających rozwijaniu zdolności dzieci oraz prowadzeniu pracy korekcyjno -kompensacyjnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadanie i śniadanie, doskonalenie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
9.30 – 10.30 Sytuacje edukacyjne stymulujące rozwój aktywności umysłowej, poznawczej, społecznej i fizycznej, zabawy dydaktyczne. Zabawy dowolne dzieci przy dyskretnym udziale nauczyciela, wspomagające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych. Rozwijanie pozytywnego obrazu dziecka poprzez zabawę indywidualną i zespołową.
12.00 – 12.30 Spacery, wycieczki, zabawy pozwalające na aktywne działanie w środowisku naturalnym, zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego oraz różnorodnych przyborów, zabawy w ogrodzie, gry terenowe w zależności od pogody. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą; wykorzystywanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwację, odkrywanie i prace porządkowe.
12.30 – 13.00 Przygotowanie do obiadu, obiad. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami, zwracanie uwagi na estetykę nakrycia stołu oraz znajomości podstawowych zasad obowiązujących przy spożywaniu posiłków.
Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu – kształtowanie zachowań prozdrowotnych. Słuchanie bajek, opowiadań, muzyki relaksacyjnej.
III WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI
13.00 – 14.00 Zabawy ruchowe, tematyczne rozwijające zdolności dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy doskonalące logiczne myślenie, zabawy sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, udział w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych prowadzonych przez specjalistów (logopeda, terapeuta, nauczyciel religii i języka angielskiego).
14.00 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku i podwieczorek. Doskonalenie nawyków higienicznych i kulturalnych.
14.30 – 15.30 Zajęcia wspólne i indywidualne, organizowanie sytuacji umożliwiających poznawanie własnych możliwości, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela, praca z książką, kontakty indywidualne z rodzicami.
ODDZIAŁ III KRÓLICZKI
I. 6.00 – 8.00 INTEGRACJA ZESPOŁU DZIECIĘCEGO, WPROWADZENIE NASTROJU DO ZABAWY I DZIŁAŃ EDUKACYJNYCH W CIĄGU CAŁEGO DNIA
Zabawy integracyjne, swobodne, kierowane, praca indywidualna, kontakty z rodzicami, zabawy ruchowe. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
II. 8.00 – 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNE POZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.00 – 8.30 Organizowanie działań ( indywidualnych bądź w małych zespołach) sprzyjających rozwijaniu zdolności dzieci oraz prowadzeniu pracy korekcyjno -kompensacyjnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
8.30 – 9.00 Przygotowanie do śniadanie i śniadanie, doskonalenie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
9.00 – 10.00 Sytuacje edukacyjne stymulujące rozwój aktywności umysłowej, poznawczej, społecznej i fizycznej, zabawy dydaktyczne.
10.00 – 11.00 Zabawy dowolne dzieci przy dyskretnym udziale nauczyciela, wspomagające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych. Rozwijanie pozytywnego obrazu dziecka poprzez zabawę indywidualną i zespołową.
11.00 – 12.00 Spacery, wycieczki, zabawy pozwalające na aktywne działanie w środowisku naturalnym, zabawy ruchowe z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego oraz różnorodnych przyborów, zabawy w ogrodzie, gry terenowe w zależności od pogody. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą; wykorzystywanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwację, odkrywanie i prace porządkowe.
12.30 – 13.00 Przygotowanie do obiadu, obiad. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami, zwracanie uwagi na estetykę nakrycia stołu oraz znajomości podstawowych zasad obowiązujących przy spożywaniu posiłków. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu – kształtowanie zachowań prozdrowotnych. Słuchanie bajek, opowiadań, muzyki relaksacyjnej.
III 13.00-15.00 WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI
13.00 – 14.00 Zabawy ruchowe, tematyczne rozwijające zdolności dzieci. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy doskonalące logiczne myślenie, zabawy sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, udział w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych prowadzonych przez specjalistów (logopeda, terapeuta, nauczyciel religii i języka angielskiego).
14.00 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku i podwieczorek. Doskonalenie nawyków higienicznych i kulturalnych. Zajęcia wspólne i indywidualne, organizowanie sytuacji umożliwiających poznawanie własnych możliwości, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela, praca z książką, kontakty indywidualne z rodzicami.
14.30 – 15.00 Przygotowanie do podwieczorku i podwieczorek. Doskonalenie nawyków higienicznych i kulturalnych.Zajęcia wspólne i indywidualne, organizowanie sytuacji umożliwiających poznawanie własnych możliwości, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela, praca z książką, kontakty indywidualne z rodzicami.j aktywności umysłowej, poznawczej, społecznej i fizycznej, zabawy dydaktyczne.
ODDZIAŁ IV PUCHATKI
I. 7.00 - 8.00 INTEGRACJA ZESPOŁU DZIECIĘCEGO, WPROWADZENIE NASTROJU DO ZABAWY I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH W CIĄGU CAŁEGO DNIA
Stworzenie okazji do wymiany informacji między rodzicami a wychowawcami w grupie. Swobodne zabawy i zajęcia w małych zespołach dziecięcych wspólnie z nauczycielem oraz pedagogiem specjalnym.
II. 8.00- 13.00 ZABAWY I SYTUACJE EDUKACYJNEPOZWALAJĄCE NA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania. Czynności sanitarno-higieniczne – nauka oraz utrwalanie nawyków czystości osobistej. Nauka kulturalnego zachowania się przy stole.
8:30 – 9:00 Śniadanie. Czynności samoobsługowe, samodzielne jedzenie, próby dyżurowania przy stole itp.
9:00 – 12:00 Zajęcia grupowe.
Uwzględniają one potrzeby i oczekiwania rozwojowe dzieci w ramach wszystkich obszarów edukacyjnych:
- poznawanie siebie i otaczającego świata,
- nabywanie umiejętności poprzez działanie,
- odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśników,
- budowanie systemu wartości,
- inspirowanie twórczych zachowań dzieci (współpraca w grupie).
Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społeczno-kulturowej, spacery, wycieczki.
Rytmika – inspiracja muzyką twórczych zachowań dzieci.
Zabawy w ogródku przedszkolnym. Zajęcia grupowe oraz indywidualne pod kierunkiem psychologa, terapeuty-rehabilitacji, logopedy i n-la gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej.
Realizacja indywidualnych planów dydaktycznych prowadzonych przez pedagoga specjalnego.
12:00 – 12:30 Obiad. Nauka prawidłowego zachowania się przy stole. Dyżurowanie przy stole.
12:30 – 13:00 zapewnienie dzieciom różnych form relaksacji – słuchanie bajek, muzyki, opowiadań.
III. 13.00 - 16.00 WSPÓLNE I INDYWIDUALNE FORMY PRACY Z DZIEĆMI W TRZECIEJ CZĘŚCI DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
13:00 – 14:00 Zabawy ruchowe, tematyczne rozwijające zdolności dzieci.Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy doskonalące logiczne myślenie, zabawy sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, udział w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych prowadzonych przez specjalistów (logopeda, terapeuta, nauczyciel religii i języka angielskiego).
14:00 w (logopeda, terapeuta, nauczyciel religii i języka angielskiego).
14:00 – 14:30 Podwieczorek.
14:30 – 16:00 Zajęcia wspólne i indywidualne.Organizowanie
Dodano do BIP dnia: 2013-09-16 13:05:30